Peluurin asiakastyö
Keskeistä Peluurin asiakastyössä on pelaajan ja läheisen kuunteleminen ja keskusteleminen empaattisesti ja tuomitsematta. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia. Peluurin työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus kaikista yhteydenotoissa käsitellyistä asioista.
Peluurin asiakastyön periaatteet ja työote
- Näemme pelaajan ja läheisen oman elämänsä asiantuntijana, jolla itsellään on tarvittavat muutoksen välineet. Työntekijämme auttaa ja tukee häntä löytämään ja vahvistamaan näitä välineitä.
- Pyrimme vahvistamaan pelaajan ja läheisen omia voimavaroja. Työntekijämme kohtaa asiakkaan arvostaen ja hänen autonomiaansa kunnioittaen: ratkomme ongelmia yhteistyössä, tasavertaisina kumppaneina.
- Keskeistä Peluurin asiakastyössä on pelaajan ja läheisen kuunteleminen ja keskusteleminen empaattisesti, tuomitsematta.
- Työssämme käytämme motivoivan kohtaamisen ja asiakaslähtöisyyden periaatteita. Lue lisää motivoivasta haastattelusta Peluurin asiakastyössä.
Auttavassa puhelimessa ja chatissa pyrimme
- tilanteen kokonaisvaltaiseen arvioimiseen yhdessä asiakkaan kanssa,
- muutosmotivaation herättämiseen ja vahvistamiseen sekä
- tarjoamaan pelaajalle tai läheiselle välineitä muutoksen työstämiseen.
Tutustu Peluurin asiakastyöhön
Peluurin auttava puhelin tai chat ovat usein avunhakijan ensikontakti ulkopuoliseen tahoon peliongelmatilanteissa. Päivystystiimin työntekijät kuuntelevat, kohtaavat ja neuvovat soittajia rauhallisesti ja asiantuntevasti – yksi ihminen kerrallaan.
Lue artikkeli Peluurin päivystystiimin työstä
Päivystäjän päiväkirja, tyypillinen maanantai
Charlotta työskentelee osana kolmen asiakastyöntekijän ja esimiehen tiimiä. Hän on yksi Peluurin pitkäaikaisimpia työntekijöitä ja työskennellyt Peluurissa jo yli 9 vuotta. Koulutukseltaan Charlotta on sosiaalipsykologian kandidaatti.
Tapausesimerkit ovat Peluurin asiakastyön pohjalta muokattuja keksittyjä esimerkkejä, eivät todellisia asiakastapauksia.